Типовий перелік робіт у багатоквартирному будинку
Перелік технічних процесів, які необхідно здійснювати у кожному окремо взятому багатоповерховому будинку займає 15 сторінок (відкрити) і це тільки перелік, що детально не розкриває їх суть!
Якщо говорити дуже спрощено, то для того щоб будинок нормально обслуговувався, то в ньому, як мінімум, повинні бути забезпечені наступні процеси:
• диспетчерська служба, в яку можна не тільки додзвонитися, але яка здатна адекватно реагувати;
• аварійна служба, що працює 24 години га добу 365 днів у році
• обслуговування мереж холодного та гарячого водопостачання,
• обслуговування мереж теплопостачання
• прибирання (в тому числі і снігу взимку!)
• вивезення сміття
• бухгалтерія
• робота із боржниками.
• обслуговування ліфтів
Цей перелік можна продовжувати але вже очевидно що забезпечувати це має ціла команда фахівців, яких просто нереально утримувати на внески мешканців тільки одного будинку.
В переважній кількості ОСББ або кооперативів більшість із вищезазначених функцій взагалі не забезпечується, або вимушено виконуються неякісно. При цьому, всіх зібраних внесків заледве вистачає на зарплату голови і бухгалтера, яких постійно всі критикують, хоч останні здебільшого відчайдушно, і як правило безуспішно, пробують «закрити собою» всі необхідні напрямки. В таких випадках, про серйозні ремонти чи реконструкцію взагалі треба забути, бо на це просто немає коштів! Подібна ситуація, як правило, є прямим наслідком недостатньої економічної бази ОСББ створеного на базі одного, порівняно невеликого будинку (детально тут).
СМК будується як підприємство, що надає різні сервіси як у комплексі так і окремі послуги, в залежності від того, що саме потребуватиме то чи інше ОСББ. Починаючи від послуг диспетчерського обслуговування та аварійки, що дозволяє голові будинку спокійно відлучитися у власних справах, до витребування боргів із неплатників. Наразі, компаній які реально, а не декларативно здатні надавати такі послуги просто немає і тому ми її створюємо.
Якщо СМК обслуговує багато будинків (ОСББ/ЖБК) то витрати наприклад на бухгалтерське обслуговування для одного будинку становитиме 1-3 тис. на міс, а не 5-10 тис., як у випадку коли на роботу треба прийняти спеціаліста на постійній основі. Але основне звичайно не бухгалтерія, а такий набір послуг, як аварійне обслуговування мереж, витребування боргів тощо. Жодну із цих послуг самостійно ОСББ тягнути не може! Виключенням є випадки коли у вас у будинку понад 300 квартир і будинок відносно новий, а тому практично не потребує частих реагувань на аварійні ситуації, але ж у більшості ОСББ ситуації рівно навпаки – будинки невеликі, а їх вік давно перевалив за 20 років!
Сервісна Міська Компанія надаючи можливість купувати необхідні ОСББ послуги по окремості, і по ціні, що значно нижча від витрат на власного штатного спеціаліста, дасть голові ОСББ зосередитися на своїй основній функції – функції керівника!